Do we need the revolution in the methods of teaching of a foreign language: Impact of communication and pragmatic aspects of challenge
Abstract
About the Author
I. B. AntonovaRussian Federation
Antonova Irina B. – Ph.D. in Methods of Teaching, associate professor, professor, Department of Communication Studies and Public Affairs, Faculty of History, Political Science and Law, Institute for History and Archives.
References
1. Луман Н. Самоописания. М.: Логос; Гнозис, 2009. С. 252.
2. Шипунова О.Д. Философия коммуникации: интеллектуальные сети и современные информационно-коммуникативные технологии в образовании. СПб.: Издво Политех. ун-та, 2013. С. 23.
3. Цит. по: Зинченко В.Г. Межкультурная коммуникация: от системного подхода к синергетической парадигме: Учеб. пособие. М.: Флинта: Наука, 2008. С. 110.
4. Сиберс Й. Покой и подлинность, или О чем молчит язык / Пер. С. Клягина // Философия коммуникации: интеллектуальные сети и современные информационно-коммуникативные технологии в образовании. СПб., 2013. С. 5.
5. Калмыков А.А. Политика знания в поле медиа // Антонова И.Б., Жукова Е.Н., Калмыков А.А., Клягин С.В., Штейнман М.А. Социальные практики как совместность слова. М.: Ленанд, 2013. С. 95.
6. Bloomfield L. Outline Guide for the Practical Study of Foreign Languages. Baltimore, 1942. P. 44.
7. Чаадаев П.Я. Отрывки и афоризмы // Чаадаев П.Я. Статьи и письма. М., 1987. C. 16.
8. Бибихин В.В. Язык философии. М.: МГУ, 1993. С. 11.
9. Там же. С. 13.
10. Маклюэн М. Понимание медиа: внешнее расширение человека. М.; Жуковский: Канон-пресс-Ц, Кучково поле, 2003. С. 17.
Review
For citations:
Antonova I.B. Do we need the revolution in the methods of teaching of a foreign language: Impact of communication and pragmatic aspects of challenge. RSUH/RGGU Bulletin Series "Political Science. History. International Relations". 2017;(3):118-127. (In Russ.)