Preview

RSUH/RGGU Bulletin Series "Political Science. History. International Relations"

Advanced search

Triumph of uncertainty, shift of emphasis, or who is he, a postmodern student?

Abstract

Most Western and some Russian scholars unanimously claim a death of the classic university as a scientific-educational, social, and cultural institution. The triumph of uncertainty that characterizes postmodernism in general and a postmodern university in particular prevents the author from insisting on the final transformation of classic university into a postmodern one. She rather focuses on the shift of key emphasis of the university paradigm at present.

About the Author

Irina Antonova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Ридингс Б. Университет в руинах / Пер. с англ. А.М. Корбута. М., 2010.

2. Стронг М. Смерть университета: о свободе от учебных программ и субкультурных знаний [Электронный ресурс] // Теории и практики. URL: http://www.theoryandpractice.ru (дата обращения: 16.06.2014).

3. Иглтон Т. Медленная смерть университета [Электронный ресурс] // ВКонтакте. URL: http://www.vk.com: https://m.vk.com wall-27917858_29363 (дата обращения: 27.10.2015).

4. Барнетт Р. Осмысление университета: По материалам инаугурационной профессорской лекции, прочитанной в Институте образования Лондонского университета 25.10.1997 / Пер. Р. Гайлевича [Электронный ресурс] // Белорусский государственный университет. URL: http://www.charko.narod.ru

5. Калмыков А.А. Социальные практики как совместность слова. М.: ЛЕНАНД, 2013. С. 34-35.

6. Тейлор М. Поколение Next: Студент эпохи постмодерна/ Пер. с англ. Н.Дунаева [Электронный ресурс] // ОПТИМАЛЬНЫЕ КОММУНИКАЦИИ (OK). URL: http://jarki.ru/wpress/2009/01/26/413/ (дата обращения: 26.01.2009).


Review

For citations:


Antonova I. Triumph of uncertainty, shift of emphasis, or who is he, a postmodern student? RSUH/RGGU Bulletin Series "Political Science. History. International Relations". 2016;(3):9-18. (In Russ.)

Views: 166


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6339 (Print)