Preview

RSUH/RGGU Bulletin Series "Political Science. History. International Relations"

Advanced search

Communication explosion of modern media product

Abstract

The paper is devoted to the communication ‘explosion’ of modern media products. The authors consider broadcasting of the same messages different types of mass media. This increases cardinally the dynamics of the humanitarian in modern society. There appears a design similar to the disposition of forces and means accompanying an aircraft carrier on march - order. Using this analogy authors introduce and consider the new term - mediaorder - as an effective form of media activity.

About the Authors

Aleksandr Kalmykov
Russian State University for the Humanities; Department of Mass media, Academy of he Media Studies
Russian Federation


Vilena Shlyago
TV channel «Russia 1»
Russian Federation


References

1. Понимание Медиа: внешние расширения человека / Пер. с англ. В. Николаева; Закл. ст. М. Вавилова. М.: КАНОН-пресс-Ц; Жуковский: Кучково поле, 2003. (Приложение к серии «Публикации Центра фундаментальной социологии»). C. 94.

2. Дзялошинский И.М. Проблема эффективности пропагандисткой деятельности, осуществляемой с помощью СМИ [Электронный ресурс] // Иосиф Михайлович Дзялошинский. URL: http://www.dzyalosh.ru/01-comm/statii/dzyalosh-01/f-kommunik2.html.

3. Lazarsfeld P., Berelson B., Gaudet H. The People’s Choice. N. Y.: Free Press, 1944.

4. Бодрийяр Ж. Система вещей / Пер. с фр. и сопроводит. ст. С.Н. Зенкина. М.: РУДОМИНО, 2001. С. 127.

5. Шляго В.О., Калмыков А.А. Телевидение: От зеркала и сцены к экрану интерфейса // Вестник Российского университета дружбы народов. 2015. № 3. С. 115-123.

6. Автономова Н.С. Мишель Фуко и его книга «Слова и вещи» // Фуко М. Слова и вещи. Археология гуманитарных наук. СПб.: A-cad, 1994. C. 26.

7. Гронская Н.Э., Зусман В.Г., Батищева Т.С. Сопоставление тоталитарных дискурсов: Три ритора, три текста, три языка // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. 2013. № 1. С. 57.

8. Клягин С.В. Социально-антропологические вызовы современных информационно-коммуникативных практик // Наука. Философия. Религия: Человек перед вызовом новейших информационных и коммуникативных технологий: Сб. материалов XVI конф. (г. Дубна, 21-22 октября 2013 г.). М.: Фонд Андрея Первозванного, 2014. С. 112.

9. Хелемендик B.C. Союз пера, микрофона и телекамеры. М.: Мысль, 1977.


Review

For citations:


Kalmykov A., Shlyago V. Communication explosion of modern media product. RSUH/RGGU Bulletin Series "Political Science. History. International Relations". 2016;(3):32-41. (In Russ.)

Views: 203


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6339 (Print)